Jelenlegi hely

Rostban gazdag étrend

A nyugati világ országaiban azonban már az is jó, ha napi 19 gramm összejön a legtöbb embernek.

Ha hosszú és egészséges életre vágyunk, mindenképp fontos a rostban gazdag étrend.

Fontos tehát növelni a rostbevitelünket — melyet túladagolni alapvetően nem tudunk —, és a kutatók azt is elárulták, milyen rostot célszerű fogyasztanunk, ha sokáig szeretnénk élni. Magvak és magok A fogyókúrázók körében nincs túl jó híre az olajos magvaknak és a különböző magoknak, mivel magas a fajlagos kalóriatartalmuk: egy marék mogyoróban akár kalória is lehet.

Ugyanakkor rengeteg tápanyagot, köztük rostot is tartalmaznak.

A rostot a szervezetünk nem képes megemészteni. Magyarországon a Bíró és Munkatársai által ben végzett reprezentatív felmérés szerint az átlagos rostbevitel férfiak esetében napi 27 gramm, míg a nők esetében napi 25 gramm. A rostban gazdag diéta két fő alapelve: Élelmi rostok bevitelének emelése növelni kell a gabonafélék fogyasztását több zöldség, gyümölcs és főzelékféle olajos magvak és szárazhüvelyesek alkalmankénti fogyasztása Bőséges folyadék bevitel napi 3l víz, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé 6. Magas rosttartalmú gyümölcsök: málna 9,1 grammribizli 7,8 grammkörte 6,2 grammszilva 5,7 grammszőlő 5,4 grammrebarbara 4,4 grammmeggy 4,2 gramm Magas rosttartalmú zöldségek: kukorica 8,8 grammzöldborsó 7 grammpetrezselyem gyökér 7,73 grammzeller 5,4 grammsóska 5 gramm Magas rosttartalmú gabonafélék: búzakorpa 43 grammzabkorpa 18,5 rostban gazdag étrendhajdina, köles, teljes kiőrlésű lisztek, lenmag, szezámmag, barnarizs, zab, burgonya 4.

Robert Lustig endokrinológus. A lenmag és tökmag szintén nagyon hasznos, 28 gramm fedezi előbbiből a napi ajánlott rostbevitel 28, utóbbiból a napi rostbevitel 19 százalékát. Hüvelyesek Az egészség sarokkövei a hüvelyesek azokban az országokban, ahol ma a világ legtovább élő emberei laknak. Legalább napi grammot kellene fogyasztanunk ezekből.

Ételek, melyek tele vannak rosttal

Rostok hiányában a bélmozgás is lelassul, a tartós székrekedés miatt pedig akár aranyér is kialakulhat. A rosthiány tünetei lehetnek a gyakori puffadás, falásrohamok, a lelassult anyagcsere következtében bekövetkező hízás, immunrendszerünk legyengülése és a fáradtságérzet.

életmódváltó étrend

Rostban gazdag élelmiszerek Egyik legjobb rostforrásunk a körte. A felnőttek számára ajánlott, napi minimum 25 gramm rostfelvétel nagy hányada 44 százalék fedezhető egyetlen, közepes méretű körte g elfogyasztásával.

Szimpatika – A rostdús étrend hatása az egészségre

Antioxidánsokban, C-vitaminban és rostban is gazdag az eper. Magas rost- és folsav tartalma miatt hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet. Az avokádó nagyon magas C-vitaminban, káliumban, magnéziumban, E-vitaminban és B-vitaminban. A gyümölcsben megtalálható olajok erősítik a szervezetet, normalizálják az étvágyat és segítenek, hogy a felvett tápanyagok hatékonyan felszívódhassanak, hasznosulhassanak. Az élelmi rostok viszont bizonyítottan hatékony segítségünkre lehetnek a fogyókúrás és diétás folyamatok támogatásában.

Az egészséges étel ízletes KELL LEGYEN! Felejthetetlen zöldséges finomság.- Ízletes TV

Klinikai tanulmány bizonyítja, hogy az olyan rostok fogyasztása, mint a MAKKA® Rost maltodextrin -Fibersol2 teltségérzetet, ezáltal pedig étvágycsökkenést eredményez. A MAKKA® Rost hosszan tartó energiát biztosít szervezetünk számára, fogyasztásával pedig hamarabb jóllakottnak érezhetjük magunkat.

mit ne egyél a gyors fogyáshoz

A rostok ráadásul segítik a méregtelenítést, serkentik a test anyagcsere folyamatait, felgyorsíthatják a tápanyagok feldolgozását ezáltal csökkentve a felesleges raktározást.

Mindezeknek köszönhetően tehát az egészségtudatos étrend MAKKA® Rosttal maltodextrin- Fibersol2 kiegészítve hatékony segítség lehet az áhított karcsúság elérésében.

Gyöngy Patikák

A zöldségek közül a kukorica, a karalábé, a petrezselyemgyökér, a burgonya, a kelkáposzta; a gyümölcsök közül a málna, a ribizli, a körte, a szilva, a szőlő; a hüvelyesek közül a bab, a lencse, a zöldborsó; a gabonafélék közül a búzakorpa, a lenmag, a búzacsíra, a Graham-liszt, a zabkorpa tartalmazza a legtöbb rostanyagot.

Nagyon fontos lenne, hogy naponta bevigyünk a szervezetünkbe legalább 30 és legfeljebb 50 g élelmi rostot. Épp ezért a friss zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonatermékek legyenek az étrendjünk állandó elemei!

Nemcsak a boldog és egészséges bélrendszert segíti elő, de a rost a céljaink elérésében is segíthet.

Az eredmények azt igazolták, hogy már mindössze kéthetes rostdús étrend hatására jelentősen megváltozott a bélflóra összetétele, melyen belül a Bifidobacterium túlsúlyba kerülése bizonyult a leginkább szembetűnőnek.

A rövid láncú zsírsavak termelődésében ugyanakkor nem mutatkozott számottevő változás.

Please wait while your request is being verified...

A szerzők hosszabb távú diétás intervenciót alkalmazó vizsgálatokat is terveznek annak tisztázására, hogy az élelmi rostok miként tudják támogatni a bélmikrobiomot, ezen belül a Bifidobacteriumok hangsúlyos jelenlétét. Úgy vélik, hogy a mostani pandémia idején különös jelentőséget nyert az a kérdés, hogy a bélmikrobiom épsége miként erősítheti az immunrendszer működését és a vakcinák által kiváltott immunválaszt.

hogyan fogyjunk csak hasról

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek. A cikkben hivatkozott linkek:.